Met droefheid namen wij kennis van het overlijden van

De heer H.L. (Henk)  KOK

2 december 1923 - 9 januari 2021

Onderscheiden met vele nationale en internationale Funeraire prijzen waaronder onder meer:

• L.P.U-award. Uitgereikt door Prof Dr.B.Smalhout.  Utrecht 5 Oktober 1996
  • Gouden Erespeld NUVU.  Utrecht 4 Oktober 1997.
  • Erebord: Bund Deutsche Bestatter. Düsseldorf. Februari 2001.
  • International Funeral Award 2006. Golden lifetime Achievement Award, Brussel 21 Oktober 2006.

De heer Henk Kok heeft al een leven lang een cruciale rol gespeeld als funerair deskundige.

Wat begon begin jaren '50 van de vorige eeuw als een hobby deed hem al snel uitgroeien tot een gerespecteerd Funerair Historicus.

Talloze publicaties staan op zijn naam, waaronder Funerair Lexicon, encyclopedisch woordenboek over de dood en Geschiedenis van de laatste eer in Nederland

Henk Kok was ook medeoprichter van het Uitvaartmuseum.

Hij was de grondlegger van Stichting Ankh. De Stichting die tot doel heeft het bewaren en beheren van Funeraire foto’s, documentaires en auteursrechten.

Daarnaast was de heer Kok de inspirator van de Funeral Awards in Nederland en Europa.

Wij verliezen in hem een bevlogen persoon die kritisch het uitvaartwezen bleef volgen.

Wij wensen zijn kinderen en kleinkinderen veel sterkte bij het verlies van vader, schoonvader en opa.

Namens het bestuur van Stichting Ankh,

Arie Molenaar, Bram Hommel, Fred Oostrum, Frank Mutter en Peter van Wijk